volejte bezplatně 800 111 100

Novinky

Hygiena letiště - prevence onemocnění 6. 6. 2019

Zatímco letecká doprava způsobila revoluci ve způsobu, jakým svět funguje, snadnost cestování a počet lidí, kteří to dělají, se mohou stát významnými vektory onemocnění a virové infekce. Díky tomu je péče o hygienu mimořádnou výzvou, protože křížová kontaminace mezi cestujícími může v průběhu několika hodin umožnit cestování bakterií po celém světě. Dr. Colm Moore, technický manažer pro oblast hygieny hygieny, píše pro ECJ (Evropský časopis pro úklid)

Počet cestujících, kteří cestují přes letiště každý den, je ohromující. V roce 2017 zažilo letiště Heathrow svůj nejrušnější rok s průměrnou denní návštěvností 213 668 cestujících. Zatímco letecká doprava prodělává revoluci ve způsobu, jakým svět funguje - pomáhá lidem překonávat kontinenty, podnikat, jezdit na dovolenou nebo navštěvovat přátele a rodinu, to vše v relativně krátkém čase - snadné cestování letadlem a počty cestujících. Pro lidi používající tento způsob dopravy také znamenají, že letiště se mohou stát významnými zdrojem onemocnění a virové infekce.

Cestující, kteří spěchají, aby chytili letadlo nebo v tranzitu mezi lety, mohou nevědomě získat nebo předat mikroby z rukou, oblečení nebo zavazadel. Management hygieny na letištích je mimořádnou výzvou, protože křížová kontaminace mezi cestujícími může potenciálně umožnit, aby bakterie a další nemoci související s mikrobiálními chorobami mohly cestovat po celém světě během několika hodin.

Zajištění mimořádné úrovně čistoty a hygieny je také důležité pro dosažení vysokého standardu služeb zákazníkům.

Šíření nemoci

Zdravotní a hygienické aspekty mezinárodní dopravy znepokojují Světovou zdravotnickou organizaci (WHO) od roku 1951, kdy Čtvrté Světové zdravotnické shromáždění doporučilo, aby všechny vlády „zlepšily hygienické a environmentální podmínky, zejména v přístavech a na letištích“. Obavy z úlohy letecké dopravy v mezinárodním šíření nemocí vzrostly pouze s exponenciálním nárůstem letecké dopravy, kdy se v posledních 15 letech více než zdvojnásobila roční letecká osobní doprava. Se zákazníky, kteří očekávají rychlou a beztlakovou jízdu terminálem, mohou letiště čelit kompromisu mezi odpovídajícími očekáváními a ochranou zdraví cestujících.

Prostor, kde nemocní a zdraví mohou překonat cesty

V některých oblastech letiště může být těžké vyhnout se velkému objemu cestujících, kteří mají stejný prostor. Kontrola bezpečnosti a pasu jsou zejména vysoce rizikové zóny pro přenos osob z jedné osoby na druhou, protože čekací fronty cestujících čekají na zpracování. Na rozdíl od toalet nebo lobby, která mohou být dočasně uzavřeny pro údržbu, může nejmenší přerušení zabezpečení letišť a pasové kontroly způsobit obrovské narušení. Nedávná studie ukázala, že tato snaha minimalizovat uzavření nebo narušení přispěla k horším úrovním hygieny na letištních plochách s velkým provozem.

Letištní zárodky

Studie provedená Univerzitou v Nottinghamu a Finským národním ústavem pro zdraví a pohodu se zabývala problematikou rizikových oblastí na letištích. Zjistilo se, že nejvýznamnější položkou v oblasti bezpečnosti letišť z hygienického hlediska jsou plastové přihrádky, které se používají k převozu zavazadel a jiných drobných předmětů přes rentgenové přístroje.

Bakterie přežívají nejlépe na tvrdých, neporézních površích, což znamená, že tyto plastové kočíky poskytují ideální prostředí pro přežití mikrobů a studie zjistila, že obsahovaly stopy Rhinovirů (zdroj běžného nachlazení) a také viru chřipky A. Tyto plastické přepravky jsou brány širokým povrchem dlaně a silnou přilnavostí“, což mikrobům umožňuje snadný přenos z cestujícího na cestujícího.

V rámci širší studie týkající se hygieny letišť prováděné na letišti ve Helsinkách-Vantaa ve Finsku vědci otestovali řadu společných dotykových bodů a našli stopy škodlivých virů na předmětech, jako jsou platební klávesnice, rozdělovače skla v pasové kontrole a hračky v oblasti dětský koutek. Stopy respiračních virů ve vzduchu byly také nalezeny v oblastech s vysokou hustotou letiště, přičemž Adeno virus se objevil v jednom ze čtyř odebraných vzorků.

Hodnota dezinfekčního prostředku

Dezinfekční prostředky na ruce mohou tvořit dlouhodobou bariéru proti mikrobům a mohou po několik hodin bojovat s bakteriemi. Tím, že cestujícím poskytnou stanice pro hygienu rukou v oblastech s vysokým krokem - např. U vchodu, ve frontách nebo před rentgenovými přístroji - by mohlo být zabráněno šíření patogenů z rukou na bezpečnostní přihrádky, aniž by byla přidána další vrstva. Bezpečnost letišť, která může způsobit narušení služeb. Dezinfekční prostředky neobsahující alkohol jsou tou nejlepší volbou, protože obsahují rychlý a silný roztok zabíjející zárodky a zároveň šetrný k pokožce.

V ideálním případě by měly být dezinfekční prostředky vydávány bez dotykové operace, aby byla zajištěna nejvyšší úroveň hygieny a měly by být strategicky umístěny buď ve volně stojících, nebo na nástěnných stanicích, aby se usnadnil tok nohou. Tyto stanice by měly být jasně označeny, s nápadnými varovnými zprávami, které by cestujícím připomínaly význam hygieny rukou v této oblasti. Cestující budou také hovořit různorodým jazykem, takže jsou vhodné dobře formulované a dobře přeložené značky podporující hygienické postupy.

V a mimo toaletu

I když existuje mnoho kontaktů, které by měli provozovatelé zařízení sledovat v celém terminálu, hygiena umyvadla musí zůstat prioritou pro úklidové pracovníky na letišti. Toalety a toalety by měly být pravidelně vyčištěny, aby bylo zajištěno, že položky s vysokým použitím, jako je mýdlo a papírové ručníky, budou pravidelně zásobovány.

Může se to zdát samozřejmé, ale účinné mytí rukou jde daleko ke zlepšení celkové úrovně hygieny. Časté a důkladné mytí rukou může snížit přítomnost bakterií na rukou až o 80% a snížit riziko onemocnění až o 50%; zejména nemoci, které lze snadno přenášet, například gastrointestinální infekce.

Význam mytí rukou v boji proti šíření infekce a nemoci by neměla být podceňována. Manažeři letištních zařízení by měli zobrazovat a podporovat následující postupy mytí rukou pro toalety pro všechny uživatele, aby je mohli sledovat a pomáhat předcházet šíření bakterií a nemocí:

1. Mokré ruce očistěte čistou tekoucí vodou - nejlépe teplou vodou - a pokud možno s použitím bezdotykového dávkovače, aplikujte mýdlo, aby nedošlo ke křížové kontaminaci.

2. Umyjte mýdlem celé ruce, zakrývejte přední a zadní stranu, prsty, palce a nehty.

3. Opláchněte si ruce znovu čistou tekoucí vodou. Celý proces mytí rukou by měl trvat přibližně 20-30 sekund - to je asi čas, který je zapotřebí na to, aby dvakrát zazpíval všechno nejlepší k narozeninám.

4. Důkladně osušte ruce. Vlhké ruce šíří 1 000krát více bakterií než suché ruce, takže kliky dveří umyvadla budou pravděpodobně kontaminovány, pokud se vynechá sušení rukou.

 

Přechod na bezdotykový zážitek

Téměř každý povrch, který přichází do styku s cestujícími, se může stát potenciálním klíčovým bodem pro zárodky. S rostoucím počtem cestujících mají manažeři letištních zařízení velký zájem investovat do nových technologií, které mohou pomoci eliminovat dotykové body podél trajektorie cestujícího od vstupu do brány. V toaletách na letištích je k dispozici celá řada bezdotykových řešení, jako jsou tlačítka pro splachování toalet a myčky na mýdlo.

Mimo toaletu se biometrické pasové brány staly vítaným doplňkem na letištích jak pro cestující, tak i pro samotná letiště, což přispělo ke snížení času i personálu potřebného pro bezpečnost pasu. To také pomáhá snížit počet dotykových bodů v terminálu, protože jediný kontakt, který se vyskytuje při přechodu brány, je mezi vnitřní stranou pasu a čtenářem, spíše než skutečným pasem, který mění ruce mezi cestujícím a obsluhou.

Mnoho letišť se také spoléhá na samoobslužné kiosky, které urychlí odbavení, odbavení zavazadel a letové transfery. I když je cenově výhodný, pevný povrch kioskových obrazovek může být základem pro zárodky, takže letiště s výhledem do budoucna investují do kombinace technologií pro integraci smartphonů a technologií pro rozpoznávání obličeje pro odbavení, což poskytuje zážitek bez dotyku během celého zákazníka. Tato inovativní řešení nejen posilují a digitalizují všechny důležité zákaznické zkušenosti, ale také pomáhají chránit zdraví a pohodu cestujících.

Závěr

Snaha o co nejvyšší hygienické normy by měla být nedílnou součástí provozu letišť a letadel při ochraně veřejného zdraví. Vysoký počet cestujících spárovaných s mnoha potenciálními dotykovými místy představuje jedinečnou výzvu pro hygienu, která je obzvláště závažná v souvislosti s leteckou dopravou, kde vypuknutí místní choroby může rychle převýšit epidemickou úroveň.

Pro každý hygienický problém však existují inovativní řešení, která pomohou manažerům letištních zařízení zajistit, aby si cestující užívali pohodlných, čistých a bezpečných zkušeností se zákazníky. Manažeři letišť a zařízení potřebují pro cestující zajistit správná zařízení - například stanice pro ruční dezinfekci, značky podporující osvědčené postupy mytí rukou a zařízení bez dotyku.

Rovněž potřebují upravit postupy čištění, přičemž zvláštní pozornost je věnována vysokofrekvenčním dotykovým bodům a pracovníkům, kteří se dobře orientují ve svých rolích. S oběma těmito věcmi mohou manažeři letištních zařízení zajistit vysoký standard hygieny pro stovky a tisíce cestujících, kteří každý den procházejí letišti.

Převzato:   www.initial.co.uk

Jak odstranit běžné skvrny na oblečení 31. 10. 2019

Jak odstranit ty nejběžnější skvrny, aniž byste poškodili své oblíbené módní kousky. Jak tedy se skvrnami zatočit?

Jak odstranit mastné skvrny ze zdi nebo tapet 9. 7. 2019

Mastná skvrna na stěně nebo velmi silné vrstva mastnoty okolo kuchyňských spotřebičů dokáže opravdu potrápit.

Jak na předvánoční úklid 4. 12. 2018

Uklízet je třeba systematicky, aby se člověk neutopil v tisíci maličkostech. Když se k problému přistoupí s rozvahou.

Inspirace od uklízeček: jak mít rád svou práci? 15. 11. 2018

V moderním světě očekáváme, že za práci dostaneme něco víc než „jenom“ peníze. Myšlenka, že by nás mělo těšit, co děláme, je pěkná. Jak toho ale docílit?

Celosvětový den úklidu - 15. září 2018 7. 8. 2018

Celosvětový den úklidu - 15. září 2018

Jak z dluhové pasti? 20. 2. 2018

Ministerstvo spravedlnosti nabízí dlužníkům, insolvenčním správcům a neziskovým organizacím informační web, který odpovídá na nejčastější otázky o insolvencích.